


Playnation Ladder Finals | 2012-01-29 (17:00) | 3/3 | |||||
Playnation OPEN #119 | 2011-10-09 (15:00) | 16/16 | |||||
Playnation 2x2 OPEN #1 | 2011-05-31 (16:00) | 16/16 | |||||
Playnation OPEN #117 | 2011-05-30 (19:00) | 16/16 | |||||
playnation OPEN #116 | 2011-05-29 (15:00) | 32/32 | |||||
SKAPA EGNA CUPER - MEDLEMSKAP KRÄVS |
cs1.playnation.se:27015 | Ledig | ![]() | |||||
cs2.playnation.se:27015 | Ledig | ![]() | |||||
cs3.playnation.se:27015 | Ledig | ![]() | |||||
cs4.playnation.se:27015 | Ledig | ![]() | |||||
cs5.playnation.se:27015 | Ledig | ![]() | |||||
BOKA SERVER HÄR - MEDLEMSKAP KRÄVS |
It's time to choose!
Svar: Att man blivit avstängd från Playnation kan bero på flera saker. Det kan vara allt från att man angivit felaktiga personuppgifter till att man fuskat.
Har man blivit avstängd så får man ett mail skickat till den mail som man registrerat sig med. Där står både anledning samt längd på avstängningen. Så mailboxen är det första man bör kolla om man skulle bli avstängd.
Har du inte fått något mail så går det bra att maila support(snabel-a)playnation.se eller kontakta supporten på IRC i kanalen #playnation.support på IRC-nätverket QuakeNet.
Svar: Att man får ett felmeddelande med att någon av ens uppgifter redan används betyder oftast att man sedan tidigare redan har ett konto på Playnation.se. Det första man bör pröva då är Glömt lösenord funktionen som finns på sidan.
Får man inte det att fungera så bör man höra av sig till supporten. Antingen via mail på support(snabel-a)playnation.se eller via IRC i kanalen #playnation.support på IRC-nätverket QuakeNet.
Svar: Det första som är viktigt att poängtera är att du kan endast få tillbaka ett lag som du själv grundat.
Du kan aktivera lag som du tidigare skapat genom att gå in på Kontrollpanelen när du är inloggad på sidan. Scrolla sedan ned till fliken Tidigare lag. Där listas alla lag som du skapat tidigare. Välj det lag du vill återaktivera och tryck Aktivera lag.
Man kan inte återaktivera lag som man valt att radera.
Svar: Svaret på den här frågan är både ja och nej. Normalt sett så granskas inte någon bara för att man slänger ur sig en anklagelse. Utan då skall man som minst tillhandahålla spelarnamn, vilken match det var och tidpunkter i demot då man tydligt skall se att spelaren i fråga fuskar.
Dock ser vi givetvis allvarligt på att någon eventuellt skulle fuska, men vi har ingen möjlighet att granska fullständiga demos baserat på en anklagelser där inga bevis finns. Tid och resurser finns inte för det i dagsläget.
Har man däremot bevis på att någon eller några skulle fuska så granskar vi givetvis det. Fuskanklagelser med bevis kan antingen skickas till fusk(snabel-a)playnation.se eller så kan man kontakta supporten på IRC i kanalen #playnation.support på IRC-nätverket QuakeNet.
Svar: Du kan dölja ditt namn och vilken stad du bor i inne på Kontrollpanelen när du är inloggad.
Du finner inställningarna för detta längst ner på sidan under delen övrigt när du är inne i Kontrollpanelen.
Svar: Inne på Kontrollpanelen så finns det en flik som heter Byt Användarnamn. Där kan du ansöka om att få byta användarnamn på sidan. Man kan byta användarnamn tre månader efter senaste gången man ev. böt.
Svar: Vi har satt som "praxis" att vi endast korrigerar matcher om ett fel skulle uppstå som beror på Playnations system eller utrustning. Att en medlem laggar ur p.g.a. en driftstörning hos sin internetleverantör är alltså inte en godkänd anledning t.ex.
Kraven för att en matchkorrigering skall godkännas finner man under allmäna spelregler i regelverket (regel §16).
En begäran om matchkorrigering skickar man in genom att använda anmälningsikonen bredvid matchen inne på sin klan. Rapporten skall innehålla följande:
- En anledning till varför du/din klan vill få matchen korrigerad. Ta med all information som du/din klan tror kan vara viktigt.
Lagnamn, demolänk och datum och tid när matchen spelades följer med automatiskt i samband med att rapporten skickas in.
Att skicka flera påminnelser för att få matchen korrigerad kommer INTE att hjälpa. Det gör endast att det tar längre tid för alla att få svar.
Svar: Det första du bör göra är att pröva om minns tillräckligt mycket för att använda Glömt lösenord funktionen på sidan.
Minns du inte tillräckligt med information eller att du kanske inte har tillgång till den mailadress du registrerade dig med, så kan man skicka ett mail till support(snabel-a)playnation.se eller kontakta supporten på IRC i kanalen #playnation.support på IRC-nätverket QuakeNet, så hjälper vi dig.
Svar: Det finns ett par olika metoder för detta. Det vanligaste sättet är att du ansluter till en spelserver (förslagsvis en publik sådan). Gör sedan följande:
- Öppna consolen (öppnas som standard via §/½ (knappen under ESC-tangenten)
- Skriv status i textfältet och tryck sedan ENTER
- Du bör nu få upp en lista över vilka spelare som befinner sig på servern. Leta upp ditt nickname
- Bredvid ditt nickname så hittar du ditt SteamId. Ditt SteamId skall vara i det här formatet: STEAM_0:X:XXXXXX (antalet siffror som du har kan variera)
Svar: Nej, såvida inte avstängningen är felaktig så måste du vänta ut din avstängning.
Svar: Nej! Ens konto på Playnation.se är personligt och får bara brukas av en själv. Ett konto är också samma sak som ett medlemskap i Playnation spelförening.
Att använda en kompis, en familjmedlems eller en främlings personuppgifter är STRIKT förbjudet och i vissa fall olagligt! Det här innebär givetvis att det även är otillåtet att låna en kompis konto.
Svar: Vill man gå ur spelföreningen Playnation samt ta bort sitt konto på Playnation.se så skall följande uppgifter skickas i ett mail till medlemskap(snabel-a)playnation.se:
- Användarnamn
- Personnummer
- Mobilnummer
Skickas mailet från en annan mail än den som man registrerade sig med, så är chansen stor att vi kommer att återkomma med en eller flera kontrollfrågor för att verifiera att du är den du utger dig för att vara.
ALLA försök till sabotage mot andra medlemmar kommer att resultera i att ens egna konto på Playnation.se blir avstängt.